2011-01-11
 16:33:07

Gymnasiet

Man gör otroligt många val här i livet, ett enligt vissa väldigt stort val är just gymnasiet.

Jag går själv i nian, och i klassrummen är det mest snacket om gymnasievalet, vad man ska bli, hur man vill göra, man nästintill hör allas tankar kring det.
Frågor kommer upp och man oroar sig på tok för mycket.
Man kan ju välja om, om man nu skulle inse att man gjort fel val.

Jag är själv inte så värst uppspelt över detta valet, jag menar, fine, det kommer "påverka" min framtid..men jag ser inget problem med det.
Alla som redan gått ut gymnasiet säger till mig att jag ska göra det bästa av gymnasietiden, och det kommer jag verkligen göra, för livet är väl inte till för att man ska oroa sig för allt hela tiden?
Livet är till för att levas och då ska man väl leva det fullt ut, man har god tid att bestämma sig för vad man vill bli när man blir "stor".

Själv vet jag exakt vad jag skulle vilja utbilda mig till, men jag kommer säkert ändra mig tusen gånger om, och jag förstår väl också att folk går runt och är oroliga för vad som ska hända i framtiden.
Men framtiden är vad man gör den till, så hur det än slutar, vart man än landar, så ska man göra det bästa av den.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: