2011-01-10
 15:02:20

Homosexuell.

Jag vet inte om det bara är jag som tänker på detta, men är det inte väldigt många som slänger ur sig saker som kan upplevas som hotande och kränkande kring just homosexuella?

Ord som "din jävla bög" så fort killarna gör något som kan upplevas som aningen "feminint", får dem uppgifter i skolan, så som att skriva en dikt och dem lyckas bra med det, då är dem bögar för att dem visar att dem vill lyckas och att dem verkligen försöker att göra det.
Jag vet många som viskar och pratar "hon måste ju vara lesbisk, hon kollar inte ens på killarna", för att en tjej inte är intresserad utav bara utseende, ja då är hon lesbisk?

Jag har ingen aning om varför vi säger dessa saker, jag vet själv hur man lätt slänger ut sig ord som "haha fan din bög" och liknande, men tänk, jag säger bara tänk, om just den personen du sagt dem orden till faktiskt är homosexuell, tänk om man kränkt den personen omedvetet och med bara några små ord gjorde det ännu svårare för honom/henne att "komma ut".

Det finns killar liksom tjejer som har otrolig stor fobi för homosexuella, jag har ingen aning om vad det beror på, men den enda skillnaden på dem hetrosexuella och dem homosexuella är det som händer intimt mellan varandra, och så som jag ser det så är det helt och hållet privat vad man gör och inte gör med den man älskar.

Jag ser inget problem själv med personer som är homo/bisexuella, dem är lika mänskliga som vem som hellst och jag tycker det är starkt att dem vågar stå upp för "det" dem är.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: