2011-05-07
 09:54:19

Bruuuud's

Hallo(norska) my blogg!

Detta är något jag har stört mig på otroligt länge, vart man än går så hör man tjejer säga "nej det är hur mycket kalorier i den som helst..blabla...nu måste jag träna", detta är tjejer som ser ut precis som en tjej ska göra och dem ger dåligt självförtroende till alla runt om. Jag menar, ja, alla har skönhetsideal, alla har något dem inte tycker är så jävla vackert med sig själva, och jag vet av egen erfarenhet att om man säger "fan min mage börjar se större ut" etc så tar folk runt omkring illa upp för att dem har samma ideal och tycker att t ex deras mage ser större ut. Jag vet inte riktigt varför det har blivit så, men jag antar att det beror på att skolsyster sitter där och kommenterar att man väger för mycket eller för lite och därför måste banta eller så ska föräldern lära sig laga mat, vem fan har sagt att hon har rätt, vem har sagt att bara för att hon sitter där med sina påhittade jävla ord så måste våran värld kretsa runt just dem orden? När jag får barn ska dem få äta, om dem nu blir "överviktiga" enligt skolsyster så okej, bara jag vet att dem mår bra och inte tappar tron på sig själv för några ord som man får mot sig.

Så ha era skönhets ideal, det har alla..men låt dem inte ta över era liv för det påverkar alla.
NU ska jag och Frida äta cocopops.

/Willbo



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: