2012-06-02
 11:41:23

Trust

Kan man lita på någon som sårat dig så jävla mycket,igen?-Denna fråga har jag funderat mycket på.
Ska man lägga allt bakom sig, tiden kanske har läkt såren men du litar inte på personen ändå? För en gång, även om det var längesedan så blev du så sårad och du förlorade dina vänner på köpet eller liknande? Denna människa vill nu att du förlåter,glömmer och litar blint igen, vad ska du göra?
Jag tror att människor inte kan förändras fullt ut dock tror jag att man kan växa upp, förstå att man gjort fel, betett sig dumt och erkänna för folk och sig själv att det faktiskt var DU som gjorde fel, både när du la skulden på t ex mig och inte vågade säga som det var. Detta visar ju på ånger, men det gör det inte ogjort, inte på något vis. Detta visar också på att du på något vis kanske växt upp, inte att du förändrats, jag tror inte att man kan det.
DU som blev så sårad, så sviken kommer aldrig glömma, aldrig kunna få tillbaka det som förlorades på grund av någon annans idioti, DU , du som blev sårad, du är märkt för livet antagligen, du lever kvar i det gamla, kan inte glömma. Älska , glömma och förlåta är något av det fulaste uttryck jag vet, man kan inte glömma, man kan inte förlåta ett riktigt svek, man KAN leva med det.
Vill man ha kvar människan som man blivit sårad av, vill man handskas med detta faktum, försöka glömma, leva med det,försöka komma sådär äckligt nära personen igen medans man vet att "fan jag kanske blir sådär sjukt sårad igen" så förfan kör, för vem tusan vet vad du går misste om för att du inte vågade, inte vågade ge det där lilla en chans som kan göra något så otroligt stort.


Rama
PUBLICERAT: 2012-06-02, 13:18:23 | URL: http://rhsk.blogg.se/

Få chansen att bli länkad på min blogg!



http://rhsk.blogg.se



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: